Nissan Juke prodává sex s pannou
Automobilka Nissan letos v říjnu uvede na český trh "bláznivý teréňáček" Juke. Klobouk dolů! Buď se vám líbí nebo ne, jak píšou recenzenti iDnesu.
Nejlevnější provedení má prý stát 369 tisíc korun. A asi je o auťák zájem, aspoň to tvrdí automobilka, která už teď zavádí předběžnou registraci pro nedočkavé zájemce. Na podporu webové stránky, kde si můžete očekávanou novinku předobjednat, spustila firma reklamní kampaň. To všechno je v pořádku – až na dementní koncept online reklamy:
"Je dobré vědět...," filozofuje Nissan, "že jsi byl první...," dodává. Inu, co proti tomu namítnout? Zbytek reklamy už je standardně automobilový: obrázek modelu s popiskou, o jaký se jedná, následuje výzva "buď první!" a poslední záběr nabízí rezervační formulář.
Všechno je to ok. Až na ty obrázky. Jistě, rychlé vozy a krásné ženy, to k sobě ve světě konzumu patří odjakživa. Je to laciný trik, ale proč ne. Vadí vám to? Mně ani ne.
Nebýt myšlenky, kterou vám obrázky v kombinaci s textem jasně podsouvají: Je dobré vědět, že jsi byl první, kdo (ať už tuhle nebo nějakou jinou) tuhle holku připravil o panenství – a teď ještě buď první, kdo si pořádně zarajtuje v našem úžasném auťáku. Megaadrenalin!
Že si zase příliš domýšlím? Ale jděte! Tohle je přece jasná věc. Brunetka Nissanu propaguje podzimní hit automobilky odkazem na její první sex. Ostatně, název souboru s reklamou říká jasně, oč tu běží: Nissan_Juke_Virgin_300x250_CZ_ok.swf. O nic vlastně nejde: je zjevně plnoletá, no tak co. Třeba si to s ní teprve rozdá, až si koupí nové auto.
Mně by to vážně až tolik nevadilo. Každá druhá reklama je hloupá, prvoplánová, ne-li přímo lživá. Nissan je ještě decentní oproti rasistickému Volvu, které si před třemi lety dělalo srandu z Romů. Jenže to je, co mi vadí. Pro někoho v reklamce je to ohromnej džouk a superkúl, střelit klientovi pitomou reklamu, která ani trochu nemá ponětí o etice. Ani by mi nevadilo, že firma třeba vyhodí peníze za reklamu, která možná ani nefunguje, spíš dělá značce ostudu...
... nebýt toho, že tohle balancování je úmyslem. Někteří to vydávají za virální reklamu, w-o-m a jiné anglicky pojmenované lahůdky. Ve skutečnosti je to jenom sprosťárna. A pak se divíme, že reklamě nikdo nevěří, či že jeden z velikánů reklamy údajně mamince raději tvrdil, že hraje na klavír v bordelu, než aby přiznal, že dělá v reklamě.
Přitom – pozor! Myslím, že sex i vtip, někdy až na hraně, do reklamy patří. Proč to ale někdo dělá primitivně, když se totéž dá dělat opravdu vtipně, lechtivě a zajímavě?
Z reklam, které v současnosti ještě běží v televizi, mi jako ideální ukázka připadá spot Komerční banky na její půjčku bez rizika.
"Jistě, že vrátíš," říká elegantní dáma mladíkovi, který si chce půjčit na motorku. Její pohled na jeho poklopec a jeho zkroušený pohled, když si v následujícím záběru dlužník zapíná košili za doprovodu jejího laskavého komentáře "to se může stát každému", to vše nikoho nenechává na pochybách, o čem je řeč, a přitom to není ani trochu nevkusné. Nebo jste jiného názoru? Dokonalý bonus je na konci spotu: jen co mladík selhal se starší dámou, už očima flirtuje s mladou služtičkou.
No není to dokonalé? Jak Francouze nemám rád, tahle reklama by v Komerčce asi neprošla, kdyby jí šéfovali Němci nebo Američani.
Zdeněk Fekar
Grilovat šéfa Českých drah kvůli milence je pokrytecké
Řekl, že chce, aby železnice přestala být manželkou, se kterou být musíme, ale byla milenkou, která nám dělá radost. Je to opravdu skandální vyjádření? A opravdu nevěděl, co říká?
Zdeněk Fekar
Česká televize rozděluje společnost
Nic nového pod sluncem. Sedmnáctý listopad zase ukázal rozdíl mezi profesionální novinařinou a „veřejnoprávní“ propagandou vysílanou z Kavčích hor. Vláda má přitom velký problém, před kterým by neměla zavírat oči.
Zdeněk Fekar
Komerční banka digitalizuje jenom na papíře
Digitalizace všeho je teď jasný trend. Dobrý trend. Sám už všechno, co jde, zařizuju online. Proto mě docela pobavila nedávná zkušenost, jak třetí největší banka u nás postupuje při zrušení účtu založeného online.
Zdeněk Fekar
Bylo vypálení Lidic stejně správné jako zrušení víz pro Rusy?
Postsovětské země Evropské unie volají po zákazu vydávání víz Rusům. Všem Rusům. Všichni do jednoho patří k jedné zdi, tedy pardon, stejnou měrou odpovídají za válku proti Ukrajině. Princip kolektivní viny je zpátky!
Zdeněk Fekar
Petr Fiala jako premiér končí
Stačí sledovat jeho kroky a je to jasné. Premiér Petr Fiala už nechce být předsedou vlády. Jenom zatím nenašel odvahu veřejně to říct.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Íránský prezident je po smrti, uvádí média. Záchranáři našli trosky vrtulníku
Íránský prezident Ebrahím Raísí a ministr zahraničí Hosejn Amírabdolláhján zemřeli při nedělní...
Bouřky, déšť i slunce. Teploty ke konci týdne vyšplhají až k 25 stupňům
Počasí v Česku bude proměnlivé. Podle meteorologů během týdne se vyskytnou bouřky a déšť, vysvitne...
ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...
Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře
Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...
- Počet článků 89
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2332x
Seznam rubrik
- Lidé a život
- Knajpy a šenky
- Svět byznysu
- Mediální rybník
- Politický cirkus
- Planeta knih
- Nastavené zrcadlo
- Dekatvíty