Poslední týden přiměřených depresí Zory Š.

„Děkuju, drahoušku, jakmile to půjde, musíme udělat naši každoroční schůzku o akci, kterou pak zase zrušíme. Chybí mi to, amigo. Hlavně to zdraví, hlavní i pohlavní.“

Přesně to mi odpověděla moje velká, nejenom literární kamarádka Zora Šimůnková 26. ledna 2021 po tři čtvrtě na tři odpoledne, když jsem jí popřál všechno nejlepší k jejímu svátku.

Taky mi to bude chybět. Přání všeho dobrého, hlavně pohlavního, je jedna z mnoha věcí, které k ní patřily.

Druhou z mnoha dalších věcí typických pro náš vztah bylo neustálé velkolepé plánování akcí, které jsme nakonec zrušili. Tou lednovou zmínkou Zora narážela na plánované velké setkání extramvajáků, které jsme vymysleli v Národní kavárně (přesně odtamtud je i naše společná fotka) a které mělo proběhnout loni v létě. Kdyby nám do toho nehodil vidle koronavirus.

A kovid je taky viníkem, proč se už se Zorkou nepotkám. Toto pondělí 12. dubna opustila náš pozemský svět. Pro mě hodně nečekaně, byť jsem od ní věděl, že ji přepadl cizácký virus. Hlásila to zkraje dubna na facebooku ? který, myslím, na rozdíl ode mě měla ráda. Průběžně jsem četl její statusy, ze kterých jsem vnímal, že je jí zle, ale její stav se zlepšuje... a tak jsem byl doslova opařený, když jsem se tu zprávu dozvěděl ve čtvrtek ve dvě v noci.

Nechci tady brečet, Zora byla veselá a smutkem jí nijak nepomůžeme. Pokud jste ji ale trochu znali, vzpomeňte si na ni ? letos v červnu by oslavila 55. narozeniny.

Sám jsem ji poznal někdy na začátku milénia. Už přesně nevím, jak k tomu došlo, ale vydával jsem s kamarády literárně-společenský magazín Tramvaj Načerno, Zora byla neúnavná básnířka a organizátorka literárních akcí, tak je jasné, že jsme se dřív nebo později museli potkat. I když jsme se nejednou nad sklenkou vína pohádali, kdykoli později jsme rádi vzpomínali, jak skvěle jsme spolu moderovali tramvajácké autorské večery. Fakt skvěle ? nijak jsme si vystoupení předem necvičili, ale fungovali jsme jako sehraná dvojice.

Zora dokázala spojovat lidi a kromě toho, že ráda a hodně psala, neustále organizovala nějaké literární akce. Svoje legendární Večery přiměřených depresí nedávno dovedla k plnoletosti. „Pořad má tradici, v téhle podobě začal 4. dubna 2003 ? ještě na Smíchově, v tehdejší Poetické kavárně Obratník. Na stejném místě pokračoval i v nástupnické kavárně Symbiosa, od roku 2012 fungoval v klubu Jiný kafe na Žižkově. Prostě ? místa se mění, Depky jsou věčné a věřím, že zaniknou až s lidstvem,“ píše na webu svého pořadu (asi stránky dlouho neaktualizovala, protože poslední dobou se Depky konaly ve Slovenském domě v Soukenické ulici).

Chcete-li si atmosféru literárních Depek připomenout, mrkněte na facebookovou stránku. Sám jsem si při jejím procházení uvědomil, že ačkoli Zora milovala focení, na webu ji moc nenajdete. Pusťte si krátké video, na kterém zahajuje čtrnáctou sezónu Depek v žižkovském Jiném kafi nebo záznam pilotního dílu talkshow 2 deci Zory Šimůnkové z června 2016. Případně si prolistujte její osobní stránky www.zorasimunkova.cz.

Jsem rád, že jsem Zoru poznal a ve vzpomínkách tady bude navěky.

Autor: Zdeněk Fekar | neděle 18.4.2021 17:32 | karma článku: 9,78 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Zdeněk Fekar

Grilovat šéfa Českých drah kvůli milence je pokrytecké

Řekl, že chce, aby železnice přestala být manželkou, se kterou být musíme, ale byla milenkou, která nám dělá radost. Je to opravdu skandální vyjádření? A opravdu nevěděl, co říká?

27.1.2024 v 17:11 | Karma: 25,16 | Přečteno: 1920x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Česká televize rozděluje společnost

Nic nového pod sluncem. Sedmnáctý listopad zase ukázal rozdíl mezi profesionální novinařinou a „veřejnoprávní“ propagandou vysílanou z Kavčích hor. Vláda má přitom velký problém, před kterým by neměla zavírat oči.

19.11.2022 v 23:54 | Karma: 34,09 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Fekar

Komerční banka digitalizuje jenom na papíře

Digitalizace všeho je teď jasný trend. Dobrý trend. Sám už všechno, co jde, zařizuju online. Proto mě docela pobavila nedávná zkušenost, jak třetí největší banka u nás postupuje při zrušení účtu založeného online.

2.9.2022 v 17:24 | Karma: 15,41 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Bylo vypálení Lidic stejně správné jako zrušení víz pro Rusy?

Postsovětské země Evropské unie volají po zákazu vydávání víz Rusům. Všem Rusům. Všichni do jednoho patří k jedné zdi, tedy pardon, stejnou měrou odpovídají za válku proti Ukrajině. Princip kolektivní viny je zpátky!

14.8.2022 v 21:05 | Karma: 25,34 | Přečteno: 757x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Fekar

Petr Fiala jako premiér končí

Stačí sledovat jeho kroky a je to jasné. Premiér Petr Fiala už nechce být předsedou vlády. Jenom zatím nenašel odvahu veřejně to říct.

2.8.2022 v 16:55 | Karma: 38,16 | Přečteno: 2218x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 89
  • Celková karma 25,16
  • Průměrná čtenost 2332x
Profesí marketér, věčně student, hrdý Evropan... V současnosti se snažím držet kurz jako „kormidelník“ v marketingové flotile e.vox. Cokoli jsem dělal, to jsem byl rád: Pracoval jsem například za pultem jako prodavač, den co den počítal hodnotu portfolia investičních fondů či jako ekonomický novinář. Na iDnes jsem se přestěhoval z blogosféry Respektu. Miluju Londýn, Star Trek a earl grey. Najdete mě i na twitteru: @jackal007.