Jste šílená? Hledat práci, když máte děti?

25. 08. 2012 23:50:00
Žena středního věku s dětmi nemá v práci co dělat. Je neschopná, dejme šanci mladým a nadějným! A když už někde pracujete, nejste nic než otrok, nula, na kterou je třeba jenom řvát a nutit ji sedět v práci do pozdního večera... Je vám to povědomé? Tak upřímnou soustrast. Pokud kroutíte hlavou, buďte rádi, že nemusíte hledat práci.

Před pár dny jsem se po dlouhé době sešel s bývalou kolegyní. Říkejme jí pracovně Eva. Šikovná holka, jen o něco mladší, než já. Čili z pohledu moderní personalistiky prakticky nezaměstnatelná. Tím spíš, že má děti.

Snažím se ji povzbuzovat. Vím, že to dneska není snadné, ale přesto věřím, že když se člověk snaží, nakonec práci sežene. Když mi ale napsala mailem svoje zážitky z posledního pohovoru, skoro se mi chce říct, že může být jedině ráda, že ji nevzali. Ostatně – posuďte sami:

Tak jsem včera byla na druhém kole pohovoru ve vzdělávací agentuře. Ředitelka si tam vzala všechny své podřízené a řekla jim, ať se mě ptají na co chtějí.

První dotaz: Máte děti a musíte se o ně starat? Jaký k nim máte vztah? Další dotazy typu, to si myslíte, že jako matka můžete pracovat na asistenstké pozici pro naši firmu a bude jezdit včas do práce? Pak další "kolega" se ptal na znalosti počítače typu, co znamená uživatelská znalost, umíte ve Wordu a Excelu? Tak jsem mu vysvětlila, že mám mezinárodní certifikát ECDL a zjistila jsem, že ten důležitý nafoukaný inteligent ani nevěděl, co to je.

Ředitelka celou dobu mlčela, dokonce oni na ni byli i dost drzí, třeba na ni vystartovali, že ona nikdy nechodí včas do práce, tak nemůže vědět, jaká je doprava atd. No, zírala jsem!!! Další asi dvacetiletá dáma mi řekla, že zadává úkoly formou, že na každého křičí, prostě se všichni ke mě chovali jako k naprosto bezcenné osobě, která by nic nezvládla a hlavně má děti, což brali všichni jako největší problém.

Takže, jestli ještě někde se mě na tohle budou ptát, už asi budu muset odpovídat jinak než doteďka, že všude říkám, že už jsou soběstačné a hlídání mám. Mít děti přece není důvod špatně pracovat! Hlavně se na to ptát nemají a aby to řešili půl hodiny jako velký problém a pak, že bych včas nejezdila do práce a ponižovali přede mnou ředitelku, to byla docela síla!

Pak mi ještě řekli, že paní ředitelka by mě nedávala úkoly, ale oni a všichni najednou a chtějí je mít vždy okamžitě vyřešené, jinak jsou zvyklí, aby tam asistentka byla klidně do 21 hodin večer, než to všechno udělá. Že je to hodně rozsáhlá agenda a musela bych si ji rozvrhnout tak, abych to zvládala. To se jim vzhledem k dětem a tomu, že bych jezdila pozdě! do práce prý vůbec nezdá. No, nemám k tomu víc slov. Dokonce Adam, když jsem mu to líčila, byl v šoku, že s tímhle se ještě nesetkal. Už jsem fakt hodně unavená.

Vůbec se jí nedivím. Nejraději bych tady zveřejnil, o jakou jde firmu. Ale ruku na srdce, dost podobně to vypadá v mnoha dalších českých firmách, a lhostejno, jestli malých lokálních, nebo velkých globálních.

Nepřípustné otázky na děti mi připadají jak z jiného světa. Jiná přítelkyně, která sama pracuje jako personální šéfka, mi vykládala před pár dny o zkušenostech na západ od nás: její kolega jí říkal, že si v podstatě ani netroufne po telefonu se uchazeče zeptat, jakého je pohlaví.

Firma, kam chtěla Eva nastoupit, doufám brzo zkrachuje. Jak může takový podnik být úspěšným dodavatelem vzdělávacích programů? Hloupý personál a slabá ředitelka, ideální kombinace! Nejspíš tam pracují samé staré panny, které jak jen slyší slovo dítě, dostanou osypky.

Pokud byste věděli o volném místu asistentky a hledali na ni opravdu spolehlivou a pracovitou paní, neváhejte a napište mi, rád vám jednu takovou doporučím.

Poznámka autora: Příběh je pravdivý, jen jsem skutečné osoby nahradil jmény Eva a Adam.

Autor: Zdeněk Fekar | sobota 25.8.2012 23:50 | karma článku: 27.77 | přečteno: 2785x

Další články blogera

Zdeněk Fekar

Grilovat šéfa Českých drah kvůli milence je pokrytecké

Řekl, že chce, aby železnice přestala být manželkou, se kterou být musíme, ale byla milenkou, která nám dělá radost. Je to opravdu skandální vyjádření? A opravdu nevěděl, co říká?

27.1.2024 v 17:11 | Karma článku: 25.16 | Přečteno: 1896 | Diskuse

Zdeněk Fekar

Česká televize rozděluje společnost

Nic nového pod sluncem. Sedmnáctý listopad zase ukázal rozdíl mezi profesionální novinařinou a „veřejnoprávní“ propagandou vysílanou z Kavčích hor. Vláda má přitom velký problém, před kterým by neměla zavírat oči.

19.11.2022 v 23:54 | Karma článku: 34.09 | Přečteno: 1025 | Diskuse

Zdeněk Fekar

Komerční banka digitalizuje jenom na papíře

Digitalizace všeho je teď jasný trend. Dobrý trend. Sám už všechno, co jde, zařizuju online. Proto mě docela pobavila nedávná zkušenost, jak třetí největší banka u nás postupuje při zrušení účtu založeného online.

2.9.2022 v 17:24 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 910 | Diskuse

Zdeněk Fekar

Bylo vypálení Lidic stejně správné jako zrušení víz pro Rusy?

Postsovětské země Evropské unie volají po zákazu vydávání víz Rusům. Všem Rusům. Všichni do jednoho patří k jedné zdi, tedy pardon, stejnou měrou odpovídají za válku proti Ukrajině. Princip kolektivní viny je zpátky!

14.8.2022 v 21:05 | Karma článku: 25.34 | Přečteno: 745 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 589 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.69 | Přečteno: 897 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 34.59 | Přečteno: 1535 | Diskuse

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 19.36 | Přečteno: 493 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse
Počet článků 89 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2332

Profesí marketér, věčně student, hrdý Evropan... V současnosti se snažím držet kurz jako „kormidelník“ v marketingové flotile e.vox. Cokoli jsem dělal, to jsem byl rád: Pracoval jsem například za pultem jako prodavač, den co den počítal hodnotu portfolia investičních fondů či jako ekonomický novinář. Na iDnes jsem se přestěhoval z blogosféry Respektu. Miluju Londýn, Star Trek a earl grey. Najdete mě i na twitteru: @jackal007.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...