Zdeněk Fekar

Profesí marketér, věčně student, hrdý Evropan... V současnosti se snažím držet kurz jako „kormidelník“ v marketingové flotile e.vox. Cokoli jsem dělal, to jsem byl rád: Pracoval jsem například za pultem jako prodavač, den co den počítal hodnotu portfolia investičních fondů či jako ekonomický novinář. Na iDnes jsem se přestěhoval z blogosféry Respektu. Miluju Londýn, Star Trek a earl grey. Najdete mě i na twitteru: @jackal007.

Zdeněk Fekar

Komerční banka digitalizuje jenom na papíře

Digitalizace všeho je teď jasný trend. Dobrý trend. Sám už všechno, co jde, zařizuju online. Proto mě docela pobavila nedávná zkušenost, jak třetí největší banka u nás postupuje při zrušení účtu založeného online.

2.9.2022 v 17:24 | Karma: 15,41 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Ve Fio bance o peníze klienta nepečují. Rozfrcají je!

Bývalo zvykem, že banka byla solidní instituce, která pečovala o vaše peníze. Pracovali v ní lidé, kteří korektně a důsledně plnili roli dobrého hospodáře. Dneska už to neplatí. Moje čerstvá zkušenost z Fio banky mě stála tři stovky. Kvůli jejich vlastní neschopnosti a nepořádku.

16.8.2012 v 23:50 | Karma: 22,57 | Přečteno: 3158x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Vodafone utrácí za nefungující marketing, na zákazníka ale kašle

"Stará láska nerezaví" platí stejně tak, jako že "starého psa novým kouskům nenaučíš". Vodafone byl jednou z mála firemních značek, které jsem považoval za svoje lovemarks. Už není. Nekvalitní služby se firmě dají odpustit. Trestuhodný nezájem o zákazníky nikoli. I kdyby to mělo být z deště pod okap, odcházím ke konkurenci.

8.7.2012 v 18:19 | Karma: 23,35 | Přečteno: 2634x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Kolik stojí "dobré jméno" UPC? Mizerné dvě stovky!

Lidovky včera daly nahlédnout pod pokličku toho, jak se o zákazníky stará společnost UPC Česká republika. Abyste rozuměli: nestará, kašle na ně a ještě je okrádá o čas a peníze. Nebo rovnou posílá exekutory! Rozhodně včerejší případ není netypický – každý, kdo se jenom trochu vyzná, říká: dráty mají perfektní, ale služby katastrofální! Můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.

2.8.2011 v 23:26 | Karma: 29,29 | Přečteno: 2943x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Polské dráhy? Evropská ostuda!

V Polsku se bude příští rok konat fotbalový šampionát. Wrocław zrovna minulý týden navštívili komisaři rozhodující o udělení titulu Evropského hlavního města kultury pro rok 2016. Mám zemi na sever od nás rád, ale jestli se chtějí fotbalu i kultuře věnovat stejně jako národní železnici, tak všechny případné návštěvníky varuju: čeká vás výlet na periferii Evropy!

21.6.2011 v 0:29 | Karma: 14,04 | Přečteno: 1975x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Fíííjoo není okay!

Kdybyste byli v roli porotce, pro kterou reklamu byste hlasovali? Je lepší současné bankovní fíííjoo, nebo loňský vánoční okay humbuk? Původně jsem myslel, že "á" je správně, doslova v cílové rovince jsem ale změnil názor.

3.2.2011 v 23:55 | Karma: 11,99 | Přečteno: 2473x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Albert dostal výprask od Kauflandu

Když se dva hádají, třetí se směje. Jedna stará pravda se opět potvrzuje. Supermarkety Ahold se vychloubají, že jejich cenové komando zařídí nejlevnější ceny. Lžou zákazníkům. Konkurenční Kaufland je chytil na švestkách a obratně toho využil. Ten, kdo se všemu směje, je zákazník.

12.9.2010 v 13:30 | Karma: 16,77 | Přečteno: 3405x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

ODS je zatím v české politice nejcennější

Konkrétně dosahuje současná hodnota modrého ptáka 40 932 korun. Druhou nejcennější značkou na politickém trhu je česká vláda s cenou 39 556 korun a třetí nejdražší je TOP 09 s částkou 29 260 korun.

16.8.2010 v 23:59 | Karma: 16,58 | Přečteno: 5560x | Diskuse| Politika

Zdeněk Fekar

Nissan Juke prodává sex s pannou

Nádherné auto a krásná mladá holka. Sen každého muže! Ideální kombinace pro reklamu! Aktuální zamyšlení nad tím, kdy sex v reklamě je ještě vtipný a kdy už je trapný.

22.7.2010 v 9:39 | Karma: 12,66 | Přečteno: 3143x | Diskuse| Média

Zdeněk Fekar

XXXL ta-ta-ta-ta reklamou roku 2010

Nenáviděná. Milovaná. Obě nálepky schytává současný hit televizních reklam. Prošel jsem si oběma extrémy, dneska musím uznat, že je to nejspíš nejlepší reklamní kampaň roku. Co nás čeká dál, bude asi horší.

10.7.2010 v 0:31 | Karma: 13,03 | Přečteno: 5630x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Vodafone už nemá na zákazníky čas

Už se vám stalo, že jste někam coby zákazník volali, a oni vás, byť slušně, poslali do... prčic? Asi ano, úroveň služeb v Česku je pořád bídná. Když mi ale už i u Vodafonu řekli, že na dotazy zákazníků nemají čas, ať koukám přestat otravovat, smutně jsem si povzdechl. Konec sympatické tváře firmy je tady!

25.6.2010 v 17:41 | Karma: 20,21 | Přečteno: 2581x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Jsou naše mámy krávy? A chutnají gayům nanuky Mrož?

Před pár dny mě pěkně naštval jeden copywriter. Žena v reklamě je podle něho většinou buď kráva (máma, hospodyňka, puťka), anebo sexuální symbol. A navíc už si nějakou dobu lámu hlavu, proč moje oblíbené zmrzliny propaguje parta gayů.

21.6.2010 v 1:15 | Karma: 11,69 | Přečteno: 2842x | Diskuse| Ekonomika

Zdeněk Fekar

Nike fotbal miluje, Sazka se mu vysmívá

Reklamní spoty natočené k letošnímu fotbalovému šampionátu přinášejí nepěkné srovnání, v čem se liší Česko od vyspělého světa. Zatímco národní sázková kancelář Sazka nasadila upoceného Leoše Mareše a společně se vysmívají ostatním fotbalovým národům, globální značka Nike fotbal skutečně oslavuje.

12.6.2010 v 23:20 | Karma: 11,96 | Přečteno: 2137x | Diskuse| Sport